تالار داری

درباره انواع کار

دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

تالار داری


مرحله 1: برنامه ریزی برای کسب و کار
همیشه داشتن یک برنامه روشن و طرح تجاری برای موفقیت یک کارآفرین ضروری است. داشتن طرح تجاری به شما کمک می‌کند تا ویژگی‌های کسب و کار خود را ترسیم کرده و برخی ناشناخته‌ها را کشف کنید. موضوعات مهمی که باید بررسی شوند، عبارت‌اند از:
1.    هزینه‌های راه اندازی تالار پذیرایی چقدر است؟
2.    درآمد تالار پذیرایی از کجاست؟
3.    نام کسب و کار خود را چه خواهید گذاشت؟
4.   هزینه‌های راه اندازی تالار پذیرایی چقدر است؟
هزینه راه اندازی تالار پذیرایی را، به دلیل نبود ثبات در اقتصاد ایران، نمیتوان به صورت دقیق برآورد کرد اما به طور کلی اگر تالار پذیرایی شما در حدود 800 نفر مهمان داشته باشد، باید سالنی با متراژی 1200 متر تهیه کنید. پس از حصول اطمینان از آماده کردن مکان تالار پذیرایی، نوبت به هزینه برای تجهیز کردن آن می رسد . تهیه ظروف و اکسسوری، تجهیزات آشپزخانه ای و سایر اقلام ضروری برای پخت غذا، میز و صندلی سالن تالار، ساخت جایگاه عروس و داماد، اتاق عقد و دیگر تزییناتی که سالن پذیرایی شما را چشم نوازتر می کند، از جمله هزینه‌هایی است که باید به صورت کامل پرداخت شود. توصیه می شود که برای شروع راه اندازی تالار پذیرایی حداقل 500 میلیون تومان سرمایه کنار بگذارید .
جزئیات هزینه‌های موردنیاز برای راه اندازی تالار پذیرایی به شرح زیر است:
•    هزینه اجاره و رهن یک سالن مناسب: انتخاب یک محیط مناسب با شرایط عالی و بازدهی مناسب برای راه اندازی تالار پذیرایی از واجبات است. گروه نرم افزاری محک پیشنهاد می‌کند مکانی را انتخاب کنید که به اندازه 1200 تا 3000 متر متراژ داشته باشد و دارای آب، برق، گاز و از همه مهم‌تر لوله کشی شهری باشد.
•    هزینه خرید تجهیزات تالار پذیرایی: همان‌طور که می‌دانید، برای ارائه خدمات در کوتاه‌ترین زمان ممکن و پخت بیشترین حجم غذا در کنار سرو چای، میوه، شیرینی و… به مهارت و تخصص بالایی نیاز است. این غذاها و دسرها با استفاده از ابزارهای مخصوص درست می‌شوند و کار را بسیار آسان می‌کنند. هدف از راه اندازی تالار پذیرایی نیز ارائه خدمات به مهمانان مراسم در شمار بالا و ایجاد رضایت است.


اطلاعاتی در مورد سیستم سازی تالار پذیرایی

 
همه مدیران تالار پذیرایی با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند که اگر زمانی مشکلی برای آن ها پیش آمد و یک مدت نتوانند به تالار خود سر بزنند چه کاری باید انجام دهند. رفع کردن این مشکل تنها از طریق سیستم سازی تالار پذیرایی امکان پذیر است و در حال حاضر پروژه های بسیار عالی برای این روش در داخل کشور صورت گرفته است.
سیستم سازی تالار پذیرایی چیست؟
متاسفانه در بسیاری از کسب و کارها در کشور هنوز تعریف دقیق و اصولی از سیستم سازی صورت نگرفته و این اصل در تالار داری هم وجود دارد. تعریف دقیق سیستم سازی تالار پذیرایی این است که تمامی  کارمندان تالار به صورت دقیق و منظم شرح وظایف خود را انجام دهند و زمانی که مدیر تالار در مجموعه حضور نداشت پرسنل کار خود را به درستی انجام دهند.

کاربرد سیستم سازی تالار پذیرایی
حتما از خود می پرسید زمانی که مدیر تالار در مجموعه نباشد از چه طریقی می تواند تشخیص دهد که کارمندان شرح وظایف خود را به درستی انجام می دهند؟
با استفاده از پروژه های تعریف شده ای که قبلا بر روی چندین تالار دیگر پیاده سازی شده، مدیران می توانند تشخیص دهند که پرسنل چه مقدار از شرح وظایف خود را به درستی انجام داده اند. هم چنین مبحث مدیریت دانش و ذخیره بانک اطلاعاتی یکی دیگر از مزایای سیستم سازی تالار پذیرایی است. پرسنل جدید با بهره گیری از این بانک اطلاعاتی که از قبل در مخزن دانش سازمان ذخیره شده به سادگی می توانند وظایف شخص قبلی را انجام دهند و دیگر نیازی نیست که پرسنل جدید سازمان زمان زیادی را صرف کنند تا به شرح وظایف خود در تالار مسلط شوند.
زمانی که به کاربردهای مربوط به سیستم سازی تالار پذیرایی نگاه می کنیم متوجه این قضیه می شویم که پیاده سازی آن به سادگی می تواند تمام هزینه های اضافی یک سازمان را به حد صفر برساند به شرط این که پیاده سازی اصولی و درست انجام بگیرد.


ویژگی های مدیر تالار

هماهنگی قول با عمل مدیر تالار
اصل نوشتن قرارداد بسیار مهم است ولی باید در نظر داشته باشید که هنگام عقد قرارداد قول هایی که به مشتری می دهید را بتوانید به عمل برسانید و به درستی در روز مراسم عروسی اون انجام دهید. یک مدیر خوب تالار پذیرایی هرگز به قول هایی که نتواند انجام دهد را نمی دهد. البته گاهی اوقات این مسئله کاملا تصادفی و ناخواسته پیش می آید که می توانید برای جلوگیری از این امر کلیه مواردی که هنگام صحبت و نوشتن قرارداد نهایی گفته می شود مرقوم نمایید تا خیال شما و مشتری شما آسوده گردیده و به راحتی به شما و تالار شما اعتماد کند.
دقیق و با برنامه
دقت و با برنامه بودن یک مدیر است که نظم و انسجام را وارد کارهای تالار پذیرایی می کند. بنابراین اگر یک تالار پذیرایی دارید و می خواهید مدیر خوبی برای انتخاب نمایید، اولین شرط، دقت و برنامه ریزی است. در هنگام انتخاب یک تالار پذیرایی از روی برنامه ریزی های مراسم های برگزار شده و دقت عمل مدیر تالار می توانید متوجه شوید که وی مدیر خوبی است یا نه؟
دقت در عمل و داشتن یک برنامه ریزی اصول و خوب برای پیش برد اهداف مراسم عروسی از جمله مهم ترین ویژگیهای یک مدیر تالار پذیرایی خوب می باشد.
متعهد بودن و مسولیت پذیر بودن مدیر تالار
داشتن تعهد و مسولیت بالا نسبت به برنامه های تالار پذیرایی و مراسمات که در آن برگزار می شود، یکی دیگر از ویژگیهای یک مدیر تالار پذیرایی خوب است. فرض کنید که برای یک زمان مقرر تالار پذیرایی را رزرو کرده اید اما مدیر تالار ادعا کند که تالار برای آن روز برای شخص دیگری رزرو شده است، در این زمان چکار می کنید؟ قطعا اگر مدیر تالاری به شما و برنامه های تالار متعهد نباشد  و مسولیت کارهای خود را نپذیرد ممکن است در تمام بخش های مراسم عروسی اختلال ایجاد شود. یک مدیر خوب نه تنها به عروس و داماد، به خانواده آنها، به میهمانان مراسم عروسی بلکه به تمامی پرسنل تالار پذیرایی هم تعهد باید داشته باشد.
بنابراین یکی از ویژگیهای بسیار مهم مدیر تالار پذیرایی داشتن تعهد و مسولیت پذیری نسبت به تمام امور مراسم عروسی و پرسنل اجرایی می باشد.
پر انرژی و فعال
یک مدیر کسل ، عصبی و غیر فعال قطعا نمی تواند مراسم عروسی بزرگ و باشکوهی را مدیریت کند. در واقع وی تمامی کمبود انرژی و آزردگی های خاطر خود را بر سر میهمانان، پرسنل و عروس و داماد خالی خواهد کرد. بنابراین یکی از ویژگیهای بسیار ضروری برای یک مدیر خوب داشتن روحیه شاد و پر انرژی و فعال است که می تواند در طول مراسم با انرژی بی نظیر خود کل برنامه ها را مدیریت نماید.
توانایی مدیریت کردن برنامه ها
علاوه بر داشتن برنامه ریزی دقیق توسط مدیر، وی باید توانایی مدیریت کردن برنامه ها را نیز داشته باشد تا در طی مراسم عروسی اگر خدایی نکرده اختلالی در یکی از بخش ها بوجود آمد، بتواند آن را مدیریت نماید. در طول مراسم ممکن است حال کسی خراب شود، یا اینکه پذیرایی مراسم کم بیاید یا فردی از پرسنل تالار شکایت داشته باشد، مدیر باید بتواند تمام این اتفاق ها را مدیریت نماید. علاوه بر همه اتفاقات غیر قابل پیش بینی که مدیریت بسیار زیادی می خواهد، تمامیه بخش های مراسم مدیریت جدی را می طلبد. برای مثال مدیریت زمان پذیرایی، مدیریت بخش موسیقی ، مدیریت نظافت تالار، مدیریت استقبال از میهمانان، مدیریت ورود و خروج افراد به تالار همگی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند.
تعامل و روابط عمومی بالا
مدیر یک تالار پذیرای باید روابط عمومی بالایی داشته باشد تا بتواند با پرسنل تالار، میهمانان، خانواده های عروس و داماد و تمام افرادی که برای رزرو تالار مراجعه می نمایند به درستی برخورد نماید. داشتن روابط عمومی خوب باعث می شود که همه کسانی که از تالار استفاده می نمایند، با حس بهتری از آن خارج شده و در کل مراسم عروسی بهتری برگذار شود.
خوش برخورد و با احترام
یک مدیر تالار باید قدرت سخنوری خوبی داشته باشد و اعتماد به نفس بالایی را در خود پرورش داده باشد تا بتواند در هر موقعیت بهترین برخورد را از خود نشان دهد. داشتن حس احترام و خوش برخوردی یکی از ویژگی هایی است که نه تنها یک مدیر تالار پذیرایی بلکه هر انسان شریفی باید در خود پرورش دهد و این نشان شخصیت افراد است. هر چقدر یک مدیر تالار پذیرایی خوش برخوردتر باشد، میهمانان و سایر افرادی که در مراسم عروسی شرکت دارند از تعامل با مدیر رضایت خاطر بیشتری خواهند داشت. قطعا یک مدیر خوش برخورد بهتر می تواند بخش های مختلف مراسم را مدیریت نماید و با روی خوش خود و احترام به پرسنل تالار می تواند آنها را برای انجام کارها بهتر ترغیب نماید.

استفاده از تکنولوژی در تالارهای مجالس به عنوان یک ابزار اساسی برای ارتقاء تجربه مهمانان و بهبود خدمات ارائه شده، امروزه جلب توجه بسیاری از مخاطبان و میزبانان را به خود اختصاص داده است. تالارهای خوب در غرب تهران، با بهره‌گیری از آخرین دستاوردهای تکنولوژیک، اقدام به ایجاد فضاهایی هوشمند و مدرن نموده‌اند. از جمله این تکنولوژی‌ها می‌توان به سیستم‌های صوتی و تصویری پیشرفته، نمایشگرهای لمسی برای اطلاع‌رسانی دقیق و دینامیک، و استفاده از رزرو آنلاین برای سهولت در برنامه‌ریزی و رزرو مجالس اشاره کرد. تکنولوژی در تالارهای مجالس غرب تهران نه تنها به بهبود خدمات ارائه شده کمک می‌کند بلکه به ایجاد فضاهای تعاملی و جذاب برای مهمانان نیز می‌پردازد. این تدابیر فناورانه باعث می‌شود تالارهای این مناطق به عنوان گزینه‌هایی مدرن و با کیفیت در میان انتخابات مردم جهت برگزاری مراسم‌ها محسوب شوند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.