مدیریت هتلداری| hotel management مدیریت هتلداری چیست؟ مدیریت هتلداری، مطالعه و بررسی صنعت مهمان نوازی و چگونگی مدیریت امور مربوط به هتل است. از این جهت، مدیریت هتلداری شامل مدیریت خود هتل، رستوران ، پارک موزه ها، سازمان های بازاریابی ، مراکز تفریحی و کلوپ های آن و بودجه بندی و سازماندهی هتل می شود. مدیر هتل (hotel manager/ hotelier/ loading manger ) ، فردی است که عملیات ها و وظایف موجود در هتل، متل یا محل های استراحت را مدیریت می کند. مدیریت عملیات هتل مواردی مانند مدیریت کارکنان هتل، مدیریت کسب و کار، استانداردهای نگهداری و بهداشتی امکانات هتل، رضایت مهمان ها و خدمات مشتری، مدیریت بازاریابی، مدیریت فروش، مدیریت درآمد، حسابداری مالی و خرید را در بر می گیرد اما به اینها محدود نمی شود. عنوان hotelier یا loading manger نیز به مدیریت عمومی هتل اشاره دارد که به عنوان مدیر اجرایی هتل انجام وظیفه می کند اما شرح وظایفش به وسعت هتل وابسته است
صنعت هتلداری چیست؟
صنعت هتلداری با انواع اقامت مهمان سروکار دارد. در واقع صنعت هتلداری نه تنها به هتلها و اقامتگاههای مجلل مربوط میشود، بلکه شامل اقامت شبانه در مهمانسراها، متلها، مسافرخانهها و هاستلها به عنوان انواع اقامت کوتاه مدت میشود. هدف اصلی هتل ها ارائه غذا، نوشیدنی، خدمات و سرپناه به مسافران میهمان در زمانی است که از خانه دور هستند.
تفاوت بین هتلداری و مهمان داری چیست؟
تفاوت اصلی بین مدیریت هتل و مهمانداری همانطور که از نام آن پیداست این است که مدیریت هتل، تمام جنبه های مدیریت یک هتل را در بر می گیرد، در حالی که مهمانداری اصطلاح گسترده تری است که به مدیریت افراد در بخش هایی مانند کلوپ های شبانه، کازینو، رستوران ها، حمل و نقل می پردازد. و حتی هتل ها.
چه نوع شغل هایی می توانید با مدرک مدیریت هتل به دست آورید؟
مدیریت هتل میتواند فرصتهای زیادی را در این صنعت از جمله مدیریت هتل کشتیهای کروز، مدیریت رستوران، مدیریت پذیرایی، خدمات پذیرایی خطوط هوایی و مدیریت مهمانخانه باز کند. برخی از موقعیت های شغلی مرتبط با مدرک تحصیلی شما عبارتند از:
- مدیر محل اقامت
- برگزارکننده رویداد
- مدیر هتل
- مدیر پذیرایی
- مدیر رستوران
- مدیر کافی شاپ
- مدیر خدمات مشتری
- مدیریت منابع انسانی
- آژانس مسافرتی
وظایف کارشناس هتلداری
وظایف فارغالتحصیلان رشته مدیریت هتلداری با توجه به نوع شغل آنها متفاوت است و از انجام مسئولیتهای مستقیم ارتباط با مشتری و کار اجرایی تا مدیریت و نظارت را در بر میگیرد. دانشجویان طی گذراندن دروس تئوری و انجام کارآموزی یاد میگیرند که چگونه وظایف زیر را به نحو احسن انجام دهند:
- استخدام، آموزش و نظارت بر پرسنل هتلها و رستورانها
- مدیریت بودجه
- استخدام، آموزش و مدیریت در آشپزخانهها
- بررسی و کنترل سوابق آماری و مالی
- برنامهریزی، سازماندهی و مدیریت رویدادها
- مدیریت و انجام رزروها
- رسیدگی به شکایات و بهبود مشکلات
- تعیین اهداف کسب وکار و استراتژیهای بازاریابی
- توسعه سرمایه
- مدیریت و کنترل رعایت اصول بهداشتی، ایمنی و موارد قانونی
تیپ شخصیتی مناسب برای مدیران هتل ENFJ: این تیپ شخصیتی، استقلال کاری و ارتباط خوبی با افراد داشته و از خلاقیت خود برای انجام وظایفش بهره می گیرد. ENFP: این تیپ شخصیتی، ذاتا کارفرما بوده و آزادی و انعطاف پذیری لازم را دارد. ENTJ: این تیپ شخصیتی، به تجارت ، بازرگانی ، اقتدار و رهبری علاقه داشته و مایل است با افراد مستقل و نتیجه گرا همکاری کند. ENTP: این تیپ شخصیتی، به کار آفرینی علاقه داشته و میتواند با استفاده از خلاقیتش ، محیطی جدی و انعطاف پذیری به وجود آورد. علاوه بر این ، روابط اجتماعی خوبی نیز دارد. ESTJ: این تیپ شخصیتی، تمایل دارد که در دنیای واقعی و طبق مقررات موجود کار کند، وظیفه سرپرستی واحدها را به عهده بگیرد و به دیگران دستور بدهد. ESFJ: این تیپ شخصیتی، به سرعت ، تحول در کار و ارتباط با مشتریان و مراجعه کنند گان علاقمند است.
۱۴:۵۶
- ۹ بازديد
- ۰ ۰
- ۰ نظر