لوله کشی

درباره انواع کار

یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

لوله کشی




شغل لوله کشی و تاسیسات به عنوان یک حرفه و مهارت فنی از گذشته تا کنون دستخوش تغییرات زیادی بوده و مانند مشاغل دیگر دارای ویژگیهای مثبت و نقاط ضعف میباشد. بالاترین رتبه در این زمینه شغل مهندسی تاسیسات مکانیکی است که به صورت آکادمیک در دانشگاه آموزش نظری داده میشود. البته این آموزشها به صورت تیوری بوده و برای یادگیری کار لوله کشی و تاسیسات خود شما باید راسا دست به آچار باشید و با علاقه به یادگیری این مهارت فنی اقدام نمایید. عموما شغل لوله کشی تواما با خدمات تاسیساتی یکسان تلقی شده و خیلی هم بیراه نیست, اما ممکن است جزییات این دو سرویس تفاوتهایی با هم داشته باشند.

انواع خدمات قابل انجام توسط یک فرد تاسیساتی:
•    اجرا، تعویض و یا بازسازی لوله کشی آب و فاضلاب
•    اجرا و بازسازی لوله کشی شوفاژ
•    نصب و اجرای لوله کشی یونیت مطب دندان پزشکی
•    نصب و لوله کشی تجهیزات خانگی از قبیل ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی
•    نصب و تعویض شیرآلات ساختمانی در حمام و آشپزخانه
•    نصب و اجرای لوله کشی آب و فاضلاب مطب دامپزشکی
•    تصب و راه اندازی تجهیزاتی از قبیل وان حمام، جکوزی و سونا آپارتمانی
•    نصب و راه اندازی توالت فرنگی وال هنگ و معمولی و توالت ایرانی
•    تعمیرات اضطراری لوله های ساختمانی مانند ترکیدگی، انسداد و یخ زدگی
•    نصب و تعمیر پمپ آب خانگی، مخزن تحت فشار و منبع آب


 دفتر کار فرد تاسیساتی و لوله کش:
در حال حاضر محل کار یک متخصص تاسیساتی می تواند به شکل حضوری، تلفنی و آنلاین باشد.
به این ترتیب که به عنوان لوله کش یک مغازه تاسیساتی را افتتاح کرده و وارد بازار کار می شوید، تا با مشتری به صورت حضوری وارد مذاکره شوید.
راه دیگر این است که تنها با چاپ کارت ویزیت ساده و یا ایجاد کانال هایی در فضای مجازی مشتری شما را به راحتی پیدا کرده و ثبت سفارش انجام می شود.
بعد از ثبت سفارش توسط مشتری، شما کار را در محل پروژه آن که می تواند منزل مسکونی، اداری، مراکز آموزشی، بیمارستان، هتل و... باشد، انجام می دهید.
شکل ثبت سفارش برای انجام کار تاسیساتی به هر صورت که باشد، شما به عنوان یک متخصص نیاز دارید تا دوره های تخصصی این کار را گذرانده باشید.
در این مقاله سعی کردیم تا ابتدا به معرفی شغل لوله کشی به عنوان شغلی که با سایر شاخه های تاسیساتی مرتبط می شود، تغییری در دیدگاه شما نسبت به این شغل ایجاد کنیم.
سپس با بیان تحصیلات مرتبط با شغل لوله کشی راه های ورود به شغل تاسیساتی و لوله کشی را بیان کنیم.














1. بازار کار همیشگی و دائمی:
به دلیل تقاضای زیاد در زمینه تعمیر و بازسازی و سرویس، این شغل دارای یک بازار کار دائمی است. همچنین به مرور زمان نیز نیاز به این شغل رو به افزایش است.
2. درآمد کافی:
بسیار طبیعی است که قبل از شروع یک شغل در مورد میزان درآمد آن تحقیق کنیم. این شغل به گونه ای است با ساعت کاری طولانی تر طبیعتاً درآمد بیشتری نیز خواهید داشت. همچنین این امکان نیز برای شما فراهم است که به صورت مستقل کار کنید.
3. امکان رشد و ترقی:
در صورتی که کار خود را به صورت همکاری با شرکت های تأسیساتی شروع کرده اید، می توانید پس از کسب مهارت های بیشتر و همچنین فراهم کردن سرمایه مورد نیاز، مشتری های دائم خود را داشته باشید و به صورت مستقل کار کنید. با این کار درآمد شما افزایش یافته و دیگر نیازی نیست که مقداری از درآمد خودتان را به شرکت تأسیساتی بدهید.
4. تنوع شغلی در لوله کشی ساختمان:
هنگامی که شغل لوله کشی را انتخاب می کنید، این امکان وجود دارد که در طول روز با موارد متعدد و متنوعی روبرو شوید. چرا که شما در ساختمان های متفاوتی فعالیت خواهید کرد. همچنین با مشتریان و خدمات مختلفی روبرو خواهید شد و این امر سبب می شود تا این شغل برای شما کسالت آور نباشد.
5. فراگیری آسان شغل:
امروزه منابع مختلف و گوناگون آموزشی برای هر موضوعی وجود دارد. شما می توانید برای آموزش شغل لوله کشی ساختمان به مراکز فنی حرفه ای شهر خود مراجعه کرده و پس از شرکت در دوره های مربوطه، مهارت های مورد نیاز برای این شغل را آموزش ببینید.

معایب شغل لوله کشی ساختمان
نداشتن ساعات کاری مشخص و طولانی را می توان به عنوان یکی از معایب شغل لوله کشی ساختمان نام برد. ممکن است که در ابتدا ساعت کاری مشخصی داشته باشید اما پس از گذشت مدتی ممکن است که ساعت کاری شما تغییر کند. دلیل آن این است که به مرور زمان شما پیشرفت می کنید و مراجعین بیشتری خواهید داشت و برای حفظ مشتری خود ممکن است مجبور شوید که بیشتر از ساعت کاری خود کار کنید. گاهی حتی ممکن است که در روزهای تعطیلی مورد اضطراری برای مشتریان پیش بیاید و شما مجبور به رسیدگی باشید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.